Hvordan er jeg en trygg fagperson i møte med mennesker i sorg?

Å møte mennesker i krise og sorg er en del av jobben til helsepersonell. Det betyr likevel ikke at det er lett.

30.05.24 kl 15:00 - 30.05.24 kl 15:45
30.05.24
Aladdin kino
Kongensgate 6, KRISTIANSAND S
Antall ledige plasser:

Kreftforeningen og Montebellosenteret har utviklet sorgkurset Fra etterlatt til etterlevende. 30. mai inviterer vi helsepersonell til en presentasjon av sorgkurset. Her vil kursansvarlig og kreftsykepleier fra Montebellosenteret gi et innblikk i hvordan helsepersonell kan bruke kurset i møte med pasienter, pårørende og etterlatte. Presentasjonen er gratis, men du må melde deg på.

Filmvisning

Etter presentasjonen av sorgkurset, 16:00 – 19:00, inviterer vi også til spesialvisning av filmen «Ukjent landskap», som nylig vant den gjeveste prisen på Sundance Film Festival i USA. I filmen blir du kjent med en familie som akkurat har mistet mammaen sin, og den viser hvordan sorg rammer ulikt, og spesielt fra barnas perspektiv. Etter filmen blir det en sofasamtale om sorg sammen med etterlatte og lokale fagpersoner.

Dette er gratis, men krever egen påmelding. Den finner du her. Filmvisning og samtale om sorg - Kreftforeningen