"Ukjent landskap" Filmvisning og samtale om sorg

Hvordan leve videre når en av dine nærmeste dør? Våren 2024 reiser vi landet rundt for å dele erfaringer og gi støtte og verktøy til etterlatte i sorg.

14.03.24 kl 16:30 - 14.03.24 kl 19:30
12.03.24
Prinsen kino. Prinsens gate 2B
TRONDHEIM
Antall ledige plasser:

Velkommen til Prinsen kino torsdag 14. mars.

Vi tar med oss den nye filmen «Ukjent landskap», som nylig vant den gjeveste prisen på Sundance-festivalen i USA. I filmen blir du kjent med en familie som akkurat har mistet mammaen sin, og den viser hvordan sorg rammer ulikt, og spesielt fra barnas perspektiv.

Regissøren konkurrerte mot 17 000 andre filmer og vant juryprisen for beste utenlandske dokumentar som første nordmann i historien.

Etter filmen blir det en sofasamtale om sorg sammen med etterlatte og lokale fagpersoner.

Praktisk informasjon

1600-1630: Dørene åpner. Lett servering.

1630: Visning av filmen «Ukjent landskap».

1800-1900: Sofasamtale om sorg med lokale fagpersoner og etterlatte i filmen

Bakgrunn

Kreftforeningen har i samarbeid med Montebellosenteret fått midler fra Stiftelsen Dam til å utvikle et digitalt sorgkurs som vi har kalt «Fra etterlatt til etterlevende». Målet med kurset er å gi deltakerne støtte og verktøy for å utvikle en dypere forståelse av sorg, håndtere sorgreaksjoner og finne en meningsfull måte å takle den nye livssituasjonen på.

Er du helsepersonell og ønsker å lære hvordan du kan bruke kurset? Da kan du møte opp i samme kinosal litt tidligere samme dag, for da kommer nemlig Montebello-senteret for å presentere kurset. Påmelding og mer informasjon kommer.

Har du spørsmål? Kontakt prosjektleder Ingvill Moe, tlf: 907 49 840 eller ingvill.moe@kreftforeningen.no.

Les mer om sorgkurset

Sorgkurs – fra etterlatt til etterlevendekreftforeningen.no