Treffpunkt Tromsøs Sommerskole

Kreftforening inviterer i samarbeid med Nordnorsk Design- og arkitektursenter (NODA) en dag med sommerskole 9. august 2022! Design, bygg og sjøsett din helt egne miniatyrbåt med NODA og Treffpunkt. Sommerskolen foregår fra 09.00 til 14.00 tirsdag 9. august, det blir servert mat og det er gratis å delta.

09.08.22 kl 09:00 - 09.08.22 kl 14:00
26.07.22
Ikke oppgitt
Antall ledige plasser:

Sommerksole med Kreftforeningen og NODA

NODA arrangerer en dag med sommerskole der barn og ungdom får designe, bygge og sjøsette sin egen småbåt av bærekraftig materiale. Vi møtes i sentrum og drar samlet med buss til Arctandria Kystlaget, Kvaløya (Stakken). Når vi er fremme blir vi presentert for ulike materialer, verktøy og vi får se på båter som Kystlaget har.

Kurset starter med å designe egne båter på papir, så går vi videre med å bygge dem med resirkulert materialer. Utgangspunktet blir en plankebit som barna kan spikke (det blir gitt opplæring i spikketeknikk), sette på mast og seil, evt styrhus. Det blir også mulig å pynte båten.
Vi tar en lunsjpause der vi griller og koser oss. Etter lunsj rusler vi ned til stranda for å teste om båtene er flytedyktige.

Kurset avsluttes og vi tar buss sammen til sentrum.

I utgangspunktet er det 10 plasser, og første mann til mølla prinsippet gjelder. Men vi oppretter også venteliste for de som eventuelt ønsker å delta dersom vi får frafall eller mulighet til å ta inn flere.  Det vil være frivillige fra Kreftforeningen samt ansatte fra NODA tilstede.

Annen praktisk info:
Oppmøte og henting i Tromsø Sentrum (Oppmøte: kl.09.00, henting: 14.00).
Båtdesign skjer innendørs i et båtverksted, mens sjøsetting er ute.
Sommerskoledagen er gratis, og er for barn og unge som har tilknytning til Treffpunkt (6-18 år).

Mer info vil komme til påmeldte etter hvert.

Har du spørsmål? Kontakt Marie Knutsen (marie.knutsen@kreftforeningen.no / 48246151)