Opplæring frivillige i Kjøretjeneste

Opplæring for frivillige som ønsker å bidra i Kreftforeningens nye kjøretjeneste. Kurset holdes digitalt i plattformen Blue Jeans. Opplæringen vil ha fokus på hygiene/smitteverntiltak, samt hva det vil innebære å være frivillig i en kjøretjeneste. Påloggingsinfo vil sendes til de påmeldt kurset enten dagen før eller samme dag.

30.09.20: kl 12:00 - 30.09.20: kl 14:00
28.09.20
Ikke oppgitt

I forkant av deltakelse på kurset er det fint om dere tar en titt på en film Kreftforeningen har laget: https://www.youtube.com/watch?v=8UTlwf83qdI

Mer informasjon om kjøretjenesten finner dere her: https://kreftforeningen.no/vare-tilbud/kreftforeningens-kjoretjeneste/

Hvem kan bidra som frivillig i kjøre/følgetjeneste?

• Du er frisk (og symptomfri)
  • Du har førerkort
  • Du har tilgang på bil eller kan kjøre en leiebil/delebil. Vi jobber med å få på plass dele-/leiebil avtaler og håper at vi vil ha biler tilgjengelig for lån til de som ikke har egen bil/kan bruke egen bil.)
  • Du er ikke i risikogruppene for korona-smitte (se lenken til FHI’s nettsider: https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/risikogrupper/?term=&h=1). Dette betyr at hvis du er over 65 år kan du dessverre ikke være med på denne aktiviteten før restriksjonene løses opp.
  • Du har mulighet til å ta minimum 2 kjøreoppdrag i måneden (1 kjøreoppdrag er tur/retur)
  • Du har mulighet til å bidra på dagtid, da de fleste kjøreoppdrag til lege/sykehus vil være på dagtid.