Leseglede: Bokbad i Kreftforeningens Vitensenter

Det siste halvannet året har blitt veldig annerledes for de fleste av oss, og personer som er særlig utsatt for smitte, har måttet skjerme seg ekstra godt. Begrenset kontakt med andre og mer ensomhet er dessverre prisen mange har måttet betale. I løpet av høsten 2021 og våren 2022 ønsker Kreftforeningen å invitere til bokbad i Kreftforeningens Vitensenter. Det vil bli arrangert ti separate arrangementer. Bokbadene hadde ikke blitt til uten økonomisk støtte fra Stiftelsen Dam.

30.05.22 kl 17:00 - 30.05.22 kl 18:30
30.05.22
Kreftforeningens Vitensenter
Kongens gate 6, Oslo, Inngang på hjørnet av Rådhusgaten/Kongens gate, OSLO
Antall ledige plasser:

Denne gangen inviterer vi til kulturkveld og et spennende møte med Edvard Hoem, som er en av våre aller fremste forfattere i dag, og hans datter, musikeren Ida Hoem. Her blir vi nærmere kjent med Hoems store romanserie om Nesje-slekta. Første bok i serien, Slåttekar i himmelen, har blitt en flott teaterforestilling vinteren 2021/2022, men vi vil særlig konsentrere oss om en av de nyere bøkene i serien – Jordmor på jorda, som kom i 2018. Ine Hoem setter den riktige stemningen med sine fengende melodier og tekster som forteller triste, fine og nye historier.

Kreftforeningen ønsker å invitere deg som på grunn av koronapandemien har fått kjenne på økt isolasjon og ensomhet. Her kan du treffe andre i samme situasjon og samtidig få nye impulser gjennom samtaler med et knippe forfattere om aktuelle bøker. Generalsekretær Ingrid Stenstadvold Ross ønsker velkommen kl. 1700. Dørene åpner kl. 1630. Det blir enkel servering og det vil være mulig å utforske Vitensenteret i tiden før eller etter bokbadet.

Kreftforeningens Vitensenter ligger i Kongens gate 6 i Oslo sentrum. Lokalet har universell utforming med inngang fra gatenivå.

Gratis inngang.