Leseglede: Bokbad i Kreftforeningens Vitensenter

Det siste halvannet året har blitt veldig annerledes for de fleste av oss, og personer som er særlig utsatt for smitte, har måttet skjerme seg ekstra godt. Begrenset kontakt med andre og mer ensomhet er dessverre prisen mange har måttet betale. I løpet av høsten 2021 og våren 2022 ønsker Kreftforeningen å invitere til bokbad i Kreftforeningens Vitensenter. Det vil bli arrangert ti separate arrangementer.

22.03.22 kl 13:00 - 22.03.22 kl 14:30
22.03.22
Kreftforeningens Vitensenter
Kongens gate 6, Oslo, Inngang på hjørnet av Rådhusgaten/Kongens gate, OSLO

Få forfattere har nådd så bredt ut og har en så trofast leserskare som Tore Renberg. Til Kreftforeningens bokbad har vi valgt boka «Ingen tid å miste», som kom ut i 2020. Her skriver han om Edel på 84, en både munn- og fotrapp, lekker og elegant kvinne. Da mannen hennes går bort etter lang tids sykeleie, står hun tilbake med åpne og underlige dager. Datteren Tove er morens rake motsetning. Ingen tid å miste handler om samspillet mellom mor og datter og er en kraftfullt lysende og humørfylt roman.

Kreftforeningen ønsker å invitere deg som på grunn av koronapandemien har fått kjenne på økt isolasjon og ensomhet. Her kan du treffe andre i samme situasjon og samtidig få nye impulser gjennom samtaler med et knippe forfattere om aktuelle bøker. Fra kl. 1300 leder spesialsykepleier Heidi Brorson oss gjennom en samtale med forfatter. Dørene åpner kl. 1200. Det blir enkel servering og det vil være mulighet til å stille spørsmål, treffe forfatteren samt utforske Vitensenteret i tiden før eller etter bokbadet.

Kreftforeningens Vitensenter ligger i Kongens gate 6 i Oslo sentrum. Lokalet har universell utforming med inngang fra gatenivå.

Bokbadene hadde ikke blitt til uten økonomisk støtte fra Stiftelsen Dam.