Leseglede - Bokbad i Kreftforeningens Vitensenter

Det siste halvannet året har blitt veldig annerledes for de fleste av oss, og personer som er særlig utsatt for smitte, har måttet skjerme seg ekstra godt. Begrenset kontakt med andre og mer ensomhet er dessverre prisen mange har måttet betale. I løpet av høsten 2021 og våren 2022 ønsker Kreftforeningen å invitere til bokbad i Kreftforeningens Vitensenter. Det vil bli arrangert ti separate arrangementer.

05.04.22 kl 13:00 - 05.04.22 kl 15:00
05.04.22
Kreftforeningens Vitensenter
Kongens gate 6, Oslo, Inngang på hjørnet av Rådhusgaten/Kongens gate, OSLO

I dette bokbadet møter du Trond-Viggo Torgersen. Legen, barneombudet, tv-personligheten og komikeren har vært en del av norsk offentlighet i en årrekke. Nå er han aktuell med boka «Kroppen for voksne», som med forfatterens personlige refleksjoner kombinert med et muntert og opplyst språk har blitt en stor leseopplevelse og et godt utgangspunkt for å ta kloke valg om egen helse. Målet hans er å gjøre helseerfaringer og medisinsk kunnskap enklere å forstå, slik at du kan «tenke sjæl» og ta gode valg for din egen helse. Dette er boken for deg som ønsker å møte årene som kommer med undring og et godt smil om munnen.

Kreftforeningen ønsker å invitere deg som på grunn av koronapandemien har fått kjenne på økt isolasjon og ensomhet. Her kan du treffe andre i samme situasjon og samtidig få nye impulser gjennom samtaler med et knippe forfattere om aktuelle bøker.

Dørene åpner kl. 12.00. Det blir enkel servering og det vil være mulighet til å stille spørsmål, treffe forfatteren samt utforske Vitensenteret i tiden før eller etter bokbadet. Fra kl. 13.00 leder spesialsykepleier Heidi Brorson oss gjennom en samtale med forfatter.

Kreftforeningens Vitensenter ligger i Kongens gate 6 i Oslo sentrum. Lokalet har universell utforming med inngang fra gatenivå.

Bokbadene hadde ikke blitt til hvis ikke det hadde vært for Stiftelsen Dam. De er en av Norges største stiftelser som gir penger til helse- og forskningsprosjekter som skal gi bedre helse gjennom deltakelse, aktivitet og mestring for folk i Norge.