Leseglede - Bokbad i Kreftforeningens Vitensenter

Det siste halvannet året har blitt veldig annerledes for de fleste av oss, og personer som er særlig utsatt for smitte, har måttet skjerme seg ekstra godt. Begrenset kontakt med andre og mer ensomhet er dessverre prisen mange har måttet betale. I løpet av høsten 2021 og våren 2022 ønsker Kreftforeningen å invitere til bokbad i Kreftforeningens Vitensenter. Det vil bli arrangert ti separate arrangementer. Bokbadene gjennomføres i tråd med gjeldende retningslinjer for smittevern.

09.11.21: kl 16:30 - 09.11.21: kl 19:00
09.11.21
Kreftforeningens Vitensenter
Kongens gate 6, Oslo, Inngang på hjørnet av Rådhusgaten/Kongens gate, OSLO

Tredje bok ut er «Inni er vi alltid unge - aldersmeditasjoner» av psykolog Sissel Gran. I boken deler hun sine personlige tanker om aldring mens hun beveger seg mot en ny fase i livet. Kan hun, gjennom å nærme seg temaet aldring, greie å utvikle en modigere holdning overfor det ufravikelige; alderdommens skjørhet og livets slutt? Hun spør seg om det kan finnes uventede gleder å hente i aldringsprosessen, som mer frihet og åpenhet. Og om kontakten med et indre, aldersløst selv kan representere en motkraft i antialdringens tid. Boka har fått rosende omtale for å gi en usminket, men allikevel håpefull fortelling om det å bli eldre.

Kreftforeningen ønsker å invitere deg som er 65 år eller eldre, og som på grunn av koronapandemien har fått kjenne på økt isolasjon og ensomhet. Her kan du treffe andre i samme situasjon og samtidig få nye impulser gjennom samtaler med et knippe forfattere om aktuelle bøker.

Dørene åpner kl. 16.30. Det blir enkel servering og det vil være mulighet til å stille spørsmål, treffe forfatteren samt utforske Vitensenteret i tiden før eller etter bokbadet. Fra kl. 17.30 leder spesialsykepleier Heidi Brorson oss gjennom en samtale med forfatter.

Kreftforeningens Vitensenter ligger i Kongens gate 6 i Oslo sentrum. Lokalet er handikaptilpasset med inngang fra gatenivå.

Bokbadene hadde ikke blitt til hvis ikke det hadde vært for Stiftelsen Dam. De er en av Norges største stiftelser som gir penger til helse- og forskningsprosjekter som skal gi bedre helse gjennom deltakelse, aktivitet og mestring for folk i Norge.