Førstehjelpskurs

I forbindelse med Frivillighetens dag 5.desember inviterer Kreftforeningen distriktskontor Trondheim våre frivillige til førstehjelpskurs med fokus på livreddende førstehjelp, trening på hjerte-lunge-redning og bruk av hjertestarter torsdag 3.desember. Det vil være plass til maks 20 personer per kurs, får vi mange påmeldte vil vi invitere til flere kurs. Vi har tidlig påmeldingsfrist slik at vi vet hvor mange som blir med, så meld dere på! Kurset er gratis for frivillige. Sted er avhengig av antall påmeldte, men i utgangspunktet på kontoret vårt i Prinsens gate 32.

03.12.20: kl 09:00 - 03.12.20: kl 12:00
23.11.20
Ikke oppgitt

Velkommen til Blostrupmoens førstehjelpskurs med fokus på beredskapstiltak, livreddende førstehjelp, trening på hjerte-lunge-redning og bruk av hjertestarter.

Få ting er mer skremmende enn tanken på å være ute av stand til å hjelpe ditt eget barn/familiemedlem, en venn eller en kollega. Vi lærer deg å mestre denne typen stressituasjoner. Våre instruktører viser deg hvordan du går fra å være handlingslammet til å våge å ta ansvar.  Å bruke litt tid på å sikre at du og dine har tilgang til det beste innen førstehjelp kan være den beste investeringen du noensinne har gjort.

Dette lærer du:

• Varsling og pasientundersøkelse
  • Hjerte- lungeredning
  • Hjertestarterens funksjon og bruk
  • Symptomer ved hjerteinfarkt og slag
  • Skadestedsledelse
  • Praktisk trening
  • Varighet 3 timer

Vedr. smittevern:
Blostrupmoen tar smittevern på alvor slik at kurset kan gjennomføres på en trygg måte.
Deltakere med symptomer på covid-19 kan ikke delta på kurset.
Vi oppfordrer alle deltakere til å vise god håndhygiene før og under kurset, samt opprettholde god avstand mellom seg.
Instruktøren har med diverse utstyr for å ivareta godt smittevern, herunder hansker og sprit, og får instruks om å holde avstand og ikke håndhilse.